Sklápěč Tatra 148 S1 Arktik
Sklápěč Tatra 148 S1 Arktik
- r.v. 1979
- Tatra 148 v provedení Arktik na vývoz do SSSR (Sibiř) s úpravami do těžkých arktických podmínek (až -50°C). Korba byla vyhřívaná výfukovými plyny. Neobvykle závěs pro přívěs u sklápěče, který sklápí pouze dozadu. Palivová nádrž s větším objemem 230L. Dvojítá čelní skla. Zateplená kabina včetně dveří. Dvě nezávislá topení pro kabinu řidiče a motor. Kryt olejové vany motoru. Matově černá kapota motoru. Úprava všech pryžových těsnění pro teploty až -50°C.
takto dopadají synové otců,
kteří o práci nemluví jen v hospodě nebo u počítače
jemná klempířská práce
déšť nás nemůže zastavit
ani úmorná vedra
stále využívaný jeřáb T111 při montáži motoru mladší sestřičce
T148 S3 a její majitel Ivan Kopecký,
který velkou měrou přispěl k dokončení renovace Arktiku
je známo, že cca před 40-ti lety byla Karlova první jízda s Tatrou právě v Arktiku 148 pro slévárenský písek, protože byl takový mráz, že vlaky písek dovážet nemohli