Tatra 815 Dakar
Tatra 815 Dakar
- r.v.1989
-
1991 Paříž-Dakar - 4.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
1992 Paříž-Kapské město - 3.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
1992 Paříž-Peking - 2.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
1994 Paříž-Dakar-Paříž - odstoupili po havárii v Granadě, posádka - Kahánek, Sklenovský, Buchtyár
1995 Granada Dakar Poldi Steel - 1996 Granada-Dakar - odstoupili po utopení vozidla, posádka - Velkoborský, Bárta, Sláma (Poldi Steel)
uprostřed F. Kusovský (kamarád a historik), který nás seznámil s K. Lopraisem a díky tomu je dnes v Muzeu T815 dakar, úplně vlevo a vpravo K. Los a M. Šimáček, kteří pomohli dát dakarku do původního stavu
- původně byla vyrobená s celohliníkovou nástavbou
- v tomto provedení jela pouze zkušební jízdu do Paříže a zpět v r.1990
- hliníková nástavba nesplňovala požadavky pro ostrý závod
první ostrý závod tedy jela v.1991 s touto nástavbou viz. foto
Paříž-Dakar - 4.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
1992 Paříž-Kapské město - 3.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
1992 Paříž-Peking - 2.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
známá posádka, zleva Stachura, Kalina, Loprais
1994 Paříž-Dakar-Paříž - odstoupili po havárii v Granadě, posádka - Kahánek, Sklenovský, Buchtyár
Rally Granada - Dakar r. 1995
Tatra v teamu Poldi steel, utopená a za pomoci domorodců byla vyproštěna až po 12-ti dnech 1996 Granada-Dakar - odstoupili po utopení vozidla, posádka - Velkoborský, Bárta, Sláma (Poldi Steel)
,, Tatra,, po dlouhé ceště z Frenštátu p. R. na Dobříč r. 1997
pan mechanik Mirek Šimáček - opraví nemožné
po dvou měsících usilovné práce již plná života
po letech setkání s teamovou kolegyní ,, babčou,,
- při ukázce ve vojenském muzeu Lešany
- v r. 1986 se vozy Tatra poprvé zůčastnily náročného závodu Paříž-Dakar, uběhlo tedy už 30 let a proto jsme byli osloveni Petrem Kotkem z Promoteamu, bohužel tedy až začátkem listopadu, aby jsme k tomuto výročí Tatru znovu po 18-ti letech zrenovovali do stavu kdy zažila největší slávu s 6-ti násobným vítězem Dakaru Karlem Lopraisem a vypraví se znovu do Dakaru k Růžovému Jezeru více na: http://2016.senodakaru.cz/
- renovace započala začátkem listopadu úpravou nástavby do původního tvaru, který byl teamem Poldi Steel změněn
repase převodky řízení, mechanik Mirek Šimáček
- díky časovému presu a špatným povětrnostním podmínkám myslel nejednou mechanik Mirek na předčasné ukončení renovace
- občas vypomohl i ,,záložák,, Vladimír Kašák
- přetěsnění nábojů, výměna poloos a měchů, nenecháme nic náhodě
- zanechajíc práci na vinohradech, přijel na výpomoc i kamarád Marek Rakvica z jižní Moravy
- vpředu se dodělali ochranné mřížky kolem přídavných světel pod čelním sklem
- dovařená příčka spodní masky a dolakován červený pruh o L blinkru k P
- vyroben spodní spojler pod př. nárazníkem podle fotodokumentace
- kamarád Kamil Los, který přišel na pomoc jako před 18-ti lety
- děkujeme Petru Bogdanovi, že jsme alespoň samolepky mohli lepit v teple jeho dílny
Karel Lorpais na novoroční návštěvě muzea, kterou nám samozřejmě udělal velkou radost
po 24 letech se znovu posadil za volant své Tatry