Založit webové stránky nebo eShop

Tatra 815 Dakar

Tatra 815 Dakar
  • r.v.1989
  • 1991 Paříž-Dakar - 4.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina  
    1992 Paříž-Kapské město - 3.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
    1992 Paříž-Peking - 2.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
    1994 Paříž-Dakar-Paříž - odstoupili po havárii v Granadě, posádka - Kahánek, Sklenovský, Buchtyár

    1995 Granada Dakar Poldi Steel
  • 1996 Granada-Dakar - odstoupili po utopení vozidla, posádka - Velkoborský, Bárta, Sláma (Poldi Steel)
 
uprostřed F. Kusovský (kamarád a historik), který nás seznámil s K. Lopraisem a díky tomu je dnes v Muzeu T815 dakar, úplně vlevo a vpravo K. Los a M. Šimáček, kteří pomohli dát dakarku do původního stavu
 
 
- původně byla vyrobená s celohliníkovou nástavbou
- v tomto provedení jela pouze zkušební jízdu do Paříže a zpět v r.1990
- hliníková nástavba nesplňovala požadavky pro ostrý závod
 
 
první ostrý závod tedy jela v.1991 s touto nástavbou viz. foto
Paříž-Dakar - 4.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina 
 
 
 
1992 Paříž-Kapské město - 3.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
 
 
 
 
 
 
1992 Paříž-Peking - 2.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
 
 
 
 
 
 
 
 
známá posádka, zleva Stachura, Kalina, Loprais
 
 
 
1994 Paříž-Dakar-Paříž - odstoupili po havárii v Granadě, posádka - Kahánek, Sklenovský, Buchtyár
 
 
 
 
 
Rally Granada - Dakar r. 1995
 
 
Tatra v teamu Poldi steel, utopená a za pomoci domorodců byla vyproštěna až po 12-ti dnech 1996 Granada-Dakar - odstoupili po utopení vozidla, posádka - Velkoborský, Bárta, Sláma (Poldi Steel)
 
 
 
,, Tatra,, po dlouhé ceště z Frenštátu p. R. na Dobříč r. 1997
 
 
 
 
pan mechanik Mirek Šimáček - opraví nemožné
 
 
 
po dvou měsících usilovné práce již plná života
 
 
 
po letech setkání s teamovou kolegyní ,, babčou,,
 
 
- při ukázce ve vojenském muzeu Lešany
 
 
 
- v r. 1986 se vozy Tatra poprvé zůčastnily náročného závodu Paříž-Dakar, uběhlo tedy už 30 let a proto jsme byli osloveni Petrem Kotkem z Promoteamu, bohužel tedy až začátkem listopadu, aby jsme k tomuto výročí Tatru znovu po 18-ti letech zrenovovali do stavu kdy zažila největší slávu s 6-ti násobným vítězem Dakaru Karlem Lopraisem a vypraví se znovu do Dakaru k Růžovému Jezeru více na: http://2016.senodakaru.cz/
 
- renovace započala začátkem listopadu úpravou nástavby do původního tvaru, který byl teamem Poldi Steel změněn
 
 
repase převodky řízení, mechanik Mirek Šimáček
 
 
- díky časovému presu a špatným povětrnostním podmínkám myslel nejednou mechanik Mirek na předčasné ukončení renovace
 
 
 
- občas vypomohl i ,,záložák,, Vladimír Kašák
 
 
 
- přetěsnění nábojů, výměna poloos a měchů, nenecháme nic náhodě
 
 
 
 
 
- zanechajíc práci na vinohradech, přijel na výpomoc i kamarád Marek Rakvica z jižní Moravy
 
 
 
 
 
- jak by to udělali soudruzi v sovětském svazu, když dostali úkol nastříkat auto v období mezi Mikulášem a Vánocemi, museli by použít krajních prostředků
 
 
- jediné co jsme nečekali, že se nám v prosinci probudí brouci a na vlastní nohy budou zkoušet jak barva není zaschlá
 
 
- a pak že nejde lakovat auto venku ve 4st C
 
 
 
- i krátké zimní dny jsme museli prodlužovat
 
 
 
- ani respirátor a maska nepobrali všechnu barvu
 
 
- vpředu se dodělali ochranné mřížky kolem přídavných světel pod čelním sklem
- dovařená příčka spodní masky a dolakován červený pruh o L blinkru k P
- vyroben spodní spojler pod př. nárazníkem podle fotodokumentace
 
 
- kamarád Kamil Los, který přišel na pomoc jako před 18-ti lety
 
 
 
 
- děkujeme Petru Bogdanovi, že jsme alespoň samolepky mohli lepit v teple jeho dílny
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Karel Lorpais na novoroční návštěvě muzea, kterou nám samozřejmě udělal velkou radost

 
po 24 letech se znovu posadil za volant své Tatry

 
 
 
 
 

 

 

TOPlist