Tatra 815 Dakar
Tatra 815 Dakar
- r.v.1989
-
1991 Paříž-Dakar - 4.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
1992 Paříž-Kapské město - 3.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
1992 Paříž-Peking - 2.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
1994 Paříž-Dakar-Paříž - odstoupili po havárii v Granadě, posádka - Kahánek, Sklenovský, Buchtyár
1995 Granada Dakar Poldi Steel - 1996 Granada-Dakar - odstoupili po utopení vozidla, posádka - Velkoborský, Bárta, Sláma (Poldi Steel)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak44.jpg)
uprostřed F. Kusovský (kamarád a historik), který nás seznámil s K. Lopraisem a díky tomu je dnes v Muzeu T815 dakar, úplně vlevo a vpravo K. Los a M. Šimáček, kteří pomohli dát dakarku do původního stavu
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak1.jpg)
- původně byla vyrobená s celohliníkovou nástavbou
- v tomto provedení jela pouze zkušební jízdu do Paříže a zpět v r.1990
- hliníková nástavba nesplňovala požadavky pro ostrý závod
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_1.jpg)
první ostrý závod tedy jela v.1991 s touto nástavbou viz. foto
Paříž-Dakar - 4.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_2.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak47.jpg)
1992 Paříž-Kapské město - 3.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak2.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak3.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_3.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_4.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak__5.jpg)
1992 Paříž-Peking - 2.místo, posádka - Loprais, Stachura, Kalina
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak__6.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_7.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_8.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_9.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_10.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_11.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_12.jpg)
známá posádka, zleva Stachura, Kalina, Loprais
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak4.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak__12.jpg)
1994 Paříž-Dakar-Paříž - odstoupili po havárii v Granadě, posádka - Kahánek, Sklenovský, Buchtyár
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak49.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak48.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_13.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak50.jpg)
Rally Granada - Dakar r. 1995
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak51.jpg)
Tatra v teamu Poldi steel, utopená a za pomoci domorodců byla vyproštěna až po 12-ti dnech 1996 Granada-Dakar - odstoupili po utopení vozidla, posádka - Velkoborský, Bárta, Sláma (Poldi Steel)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_14.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak_15.jpg)
,, Tatra,, po dlouhé ceště z Frenštátu p. R. na Dobříč r. 1997
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak7.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak8.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak9.jpg)
pan mechanik Mirek Šimáček - opraví nemožné
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak10.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak11.jpg)
po dvou měsících usilovné práce již plná života
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak12.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak13.jpg)
po letech setkání s teamovou kolegyní ,, babčou,,
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak14.jpg)
- při ukázce ve vojenském muzeu Lešany
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak0.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak15.jpg)
- v r. 1986 se vozy Tatra poprvé zůčastnily náročného závodu Paříž-Dakar, uběhlo tedy už 30 let a proto jsme byli osloveni Petrem Kotkem z Promoteamu, bohužel tedy až začátkem listopadu, aby jsme k tomuto výročí Tatru znovu po 18-ti letech zrenovovali do stavu kdy zažila největší slávu s 6-ti násobným vítězem Dakaru Karlem Lopraisem a vypraví se znovu do Dakaru k Růžovému Jezeru více na: http://2016.senodakaru.cz/
- renovace započala začátkem listopadu úpravou nástavby do původního tvaru, který byl teamem Poldi Steel změněn
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak16.jpg)
repase převodky řízení, mechanik Mirek Šimáček
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak17.jpg)
- díky časovému presu a špatným povětrnostním podmínkám myslel nejednou mechanik Mirek na předčasné ukončení renovace
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak18.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak19.jpg)
- občas vypomohl i ,,záložák,, Vladimír Kašák
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak20.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak21.jpg)
- přetěsnění nábojů, výměna poloos a měchů, nenecháme nic náhodě
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak22.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak23.jpg)
- zanechajíc práci na vinohradech, přijel na výpomoc i kamarád Marek Rakvica z jižní Moravy
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak26.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak27.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak28.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak29.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak33.jpg)
- vpředu se dodělali ochranné mřížky kolem přídavných světel pod čelním sklem
- dovařená příčka spodní masky a dolakován červený pruh o L blinkru k P
- vyroben spodní spojler pod př. nárazníkem podle fotodokumentace
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak37.jpg)
- kamarád Kamil Los, který přišel na pomoc jako před 18-ti lety
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak38.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak39.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak40.jpg)
- děkujeme Petru Bogdanovi, že jsme alespoň samolepky mohli lepit v teple jeho dílny
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak41.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak42.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak43.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak44.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak52.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak53.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak55.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak56.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak57.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak58.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak59.jpg)
Karel Lorpais na novoroční návštěvě muzea, kterou nám samozřejmě udělal velkou radost
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak46.jpg)
po 24 letech se znovu posadil za volant své Tatry
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak45.jpg)
![](https://muzeumtatra111.websnadno.cz/dak54.jpg)