DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Muzeum Tatra 111 - historie

Soukromé muzeum Tatra 111 v Dobříči

Milan Horka a Milan Horka ml. 

Milan Horka a Milan Horka ml - hlavní hnací síly muzea

 

Muzeum bylo založeno v r. 1993 Milanem Horkou. Rozhodl se jako jeden z mála vytvořit sbírku  historických nákladních automobilů, ke kterým má od dětství slabost. Sbírek s osobními vozy a motocykly je u nás poměrně dost, málokdo se totiž pouští do renovace těžké civilní nákladní techniky, jsou to ale právě tyto vozy, které si renovaci a odpočinek v suchu pod střechou zaslouží. Od pamětníků slýcháváme, že Tatry budovaly tehdejší Československo, jezdily na velkých stavbách, v lomech, podílely se na stavbě vodních přehrad apod. Je proto smutné, že většinou ukončily svůj život na šrotišti, pokud by takovýto osud potkal všechny, naše děti by tuto významnou část historie mohly spatřit pouze na fotografiích - což je vlastně poslání každého muzea. Jako první se ve sbírce objevil jeřáb Tatra 111 HSC-4, který udal směr, jakým se má muzeum ubírat. Majitel byl totiž nadšen jednoduchostí a spolehlivostí konstrukce tohoto vozu, který se začal vyrábět již za 2.světové války. V průběhu let se tedy sbírka rozšiřovala především o vozy Tatry typu 111 (11ks s různými nástavbami) a o další vozy stejné značky např.: horský autobus HB500 a T 815 Dakar - s kterou se Karel Loprais několikrát dostal na stupně vítězů. Vozy se postupně renovují do původního stavu. Muzeum je budováno svépomocí za občasné podpory kamarádů, sponzorů a obchodních partnerů.

Jakákoliv podpora a to i finanční je vítána
(číslo účtu: 2786021063/0800)

 

Muzeum TATRA 111 chce tímto poděkovat za pomoc níže jmenovaným sponzorům,  kamarádům a obchodním partnerům.

Letecké muzeum v Arlandě ve Švédsku (p.Patočka)

Vojenské muzeum Lešany (p.Rendl)

Muzeum Praga Ing.Příhoda

Tatra Trucks a.s. - Vojtěch Svoboda

G.T.S. Poběžovice, spol s.r.o. - Zbyněk Švec

Obecní Úřad Dobříč

KOOBRA - Oldřich Rus

Strojní dílna Ing.Tůma a syn

Veterán Traktor Tachlovice

Tomáš Leimann (autoklempíř)

Karel Loprais (závodník) Leoš Loprais (mechanik)

Ing. Ondřej Skácel - konstruktér

Ladislav Rýdl (převodovky a sestupy)

Ing. Hykl - konstruktér

Dobečka - vývoj Tatra Kopřivnice

Ing. Tomeček (závodník)

František Kusovský (řidič T111 a Škoda RTO, nyní historik)

Karel Rosenkranz (historik)

Vladimír Kašák (historik a sběratel)

Zdeněk a Martin Kuklík (sběratelé) Fr. Satránský

Ivan Kopecký s rodinou (sběratel, malíř)

Marek Rakvica (sběratel)

Ing. Jiří Bláha (sběratel)

Boris Perič (sběratel)

Ing. Koutek a synové (sběratelé)

Petr Marek (sběratel)

Patrik Militký (sběratel), Karel Václavík (historik)

Petr Šafář (sběratel)

Josef Mizera (sběratel)

Stanislav Šota (sběratel)

Stanislav Červený (fotograf a sběratel)

Jiří Šmíd (fotograf, modelář)

Jan Arazim (fotograf, historik)

Petr Vávra (fotograf)

Josef  Psohlavec (kameraman)

Petr Vereš (pískování)

Zdeněk Svoboda (malíř)

p.Zbuzek (vstřikovací čerpadla)

Petr Kalous (lakýrník)

Josef  Dojčar (modelář)

Ing. Soukup ČSAD Beroun

Miroslav Šimáček (mechanik) a Libor Šimáček

Kamil Los (lakýrník) a  Jiří Hrdlička (elektrikář)

Vladimíra Horáková (adm. pracovník)

Ladislav Pěkný (jeřábník)

Bohumil Šebánek (řidič a mechanik)

Jan Hruška (řidič a bagrista) a p. Halada (řidič)

p. Linhart (řidič)

Milan Novotný (řidič)

Lukáš Petrů